poniedziałek, 21 czerwca 2010

Pozazdrościłam…

043

Pozazdrościłam Polce rabarbarowo-imbirowo-rozmarynowego smaku. http://table-table.blogspot.com/2010/06/o-moj-rabarbarze.html Teraz mam i ja…! Zdecydowany smak, ja zajadałam się dopiero po dodaniu 2 łyżek miodu.

Placuszki liski 036

Przepis podaję za Polą:

Dżem z rabarbaru i jabłek z nutą imbirowo-rozmarynową
Z przepisu wyszły mi cztery słoiczki o pojemności 200ml plus mały słoiczek jak na zdjęciach(4x4,5), czyli duża łyżka i jeszcze jakieś trzy konkretne łyżki w czasie podjadania…

800g rabarbaru
2 duże słodkie jabłka deserowe
2 gałązki świeżego rozmarynu
1 duży kawałek korzenia imbiru
300g cukru Demerara
skórka z 1 cytryny (otarta lub zdjęta zesterem)
skórka z 1 limonki (otarta lub zdjęta zesterem)
szczypta świeżo startej gałki muszkatołowej
1 łyżka octu balsamicznego
sok wyciśnięty z 1 cytryny
sok wyciśnięty z 1 limonki

Słoiki i zakrętki myjemy, suszymy w gorącym piekarniku i trzymamy w cieple.
Nieobrany (umyty) rabarbar kroimy w kawałki (2-3 cm).
Jabłka obieramy i kroimy w małą kostkę.
Imbir obieramy i kroimy w cienkie plasterki.
Do garnka wkładamy kawałki rabarbaru, kosteczki jabłek i plasterki imbiru i zasypujemy 8 łyżkami cukru. Odstawiamy na 2 godziny.
Igiełki rozmarynu bardzo drobno siekamy (gałązki zachowujemy).
W osobnym garnku z reszty cukru robimy karmel (tak jak tutaj), dodajemy pokrojony rozmaryn i chwilę gotujemy razem.
Wciskamy sok z cytryny i limonki, mieszamy.
Dodajemy 1 łyżkę octu, mieszamy.
Dodajemy zasypane cukrem owoce wraz z całym sokiem jaki z nich powstał, cukrem z dna garnka, zachowane gałązki rozmarynu i resztę odmierzonego cukru.
Dodajemy skórkę z limonki i cytryny, startą gałkę i smażymy dżem, aż uzyska pożądaną konsystencję (próba talerzyka).
Wyjmujemy gałązki rozmarynu.
Do gorących słoików wkładamy gorący dżem, zakręcamy i mocno dokręcamy przez ściereczkę.
Przykrywamy ściereczką i zostawiamy do ostygnięcia.

Smacznego!

049

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz