poniedziałek, 28 czerwca 2010

Dwa spotkania

Już popołudnie, piękny słoneczny poniedziałek, właśnie wróciłam z pracy. Słońce jeszcze do mnie nie zagląda, przyjemny, lekki chłodek, a ja wspominam przedpołudnie niedzielne…Pięcioro wspaniałych dzieci, radość, śmiech, wchodzenie na kolana, przytulanie, małe łapki w mojej dużej…

Ławka na trawie, fruwające niekiedy serwetki, słońce, ciepło, wymarzona pogoda na urodziny. Mama Ala świętowała. Z tatą Olkiem zrobiliśmy niespodziankę…

Wkładanie 32 świeczek w tort – razem z dziećmi:

”To mama ma aż tyle lat…???”- Kacper lat 4.

Śpiewanie 100lat, uściski, buziaki i radość Mamy Urodzinowej:)

Torcik śmietankowy(kupny, ale dobry:)) i moje ciasto truskawkowe dla wszystkich:)

Ciasto bardzo dobre, puszyste i miękkie oraz łatwe w przygotowaniu. Dodam, że rzeczywiście je ucierałam, a nie miksowałam.

IMG_1941 IMG_1936 IMG_1944

UCIERANE CIASTO Z TRUSKAWKAMI(arabeskawaniliowa)

Składniki:
- 20 dag masła
- 16 dag cukru
- 4 jajka
- 20 dag mąki pszennej
- 4 dag mąki ziemniaczanej (lub 1 torebka budyniu waniliowego albo śmietankowego)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- aromat waniliowy lub śmietankowy
- ok. 50 dag truskawek

Wszystkie składniki ogrzać do temperatury pokojowej. Masło utrzeć z cukrem i solą na puszystą masę. Wbijać po jednym jajku , za każdym razem dokładnie ucierając (gdyby masa trochę się "zważyła" , dodać nieco mąki i dalej ucierać , aż będzie jednolita). Na koniec dodać aromat i obydwie mąki przesiane z proszkiem do pieczenia , wymieszać. Ciasto wyłożyć do blaszki (u mnie 20 x 30 cm) , na wierzchu poukładać pokrojone truskawki , całość posypać kruszonką. Piec ok. 45 minut w temp. 180 st.C.

Kruszonka:
- 15 dag mąki
- 10 dag masła
- 5 dag cukru pudru

Masło drobno pokroić , rozetrzeć z mąką i cukrem pudrem.

A popołudniu spotkanie z dorosłymi. Każdy przyniósł coś dobrego:) Rozmowy o jedzeniu, rozmowy o…, debata, mecz… a pomiędzy tym wszystkim beza truskawkowa…

IMG_2006 IMG_1990 IMG_1809

MIŁOSNA BEZA Z TRUSKAWKAMI(w oryginale z malinami; źródło:ktoś mi przyniósł stronę z gazety “niewiadomojakiej”, a tam, ta właśnie propozycja Magdy Gessler)

BEZA CZEKOLADOWA:

białka z 5 jajek

20dag cukru

3dag kakao

MUS MALINOWY:

200ml śmietany(dałam 36%, można lżejszą-E.)

5dag cukru pudru

3dag żelatyny(lepiej 2-E.)

20dag świeżych truskawek

KREM ORZECHOWY:

10dag masła

4 łyżki cukru pudru

50ml śmietany(tu też dałam 36%, ale tak samo j.w.-E.)

10 dag orzechów włoskich

torebka cynamonu

75ml spirytusu(dałam Brendy, ale alkohol nie jest konieczny-E.)

DEKORACJA:

kilka malin i orzechów włoskich

Włącz piekarnik na 120 stopni.

BEZA:

1. Białka ubij z cukrem na sztywną pianę(ja najpierw na sztywno ubijam same białka, później dosypuje stopniowo cukier).

2. Delikatnie wymieszaj ją z kakao.

3. Masę podzielna dwie części. Każdą przełóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia. (robiłam w formie o średnicy 23cm). Piecz godzinę.

4. Odstaw do wystudzenia.

MUS TRUSKAWKOWY:

1. Żelatynę rozpuść w niewielkiej ilości wody

2. Zmiksuj truskawki i przetrzyj przez sito, aby pozbyć sie pesteczek .

3. Śmietanę ubij z cukrem pudrem.

4. Połącz śmietanę i mus truskawkowy.

KREM ORZECHOWY

1. Zmiel orzechy z cynamonem.

2. Masło utrzyj z cukrem pudrem i śmietaną

3. Wymieszaj orzechy z masa maślaną i spirytusem(ewentualnie)

Wystudzony blat bezowy posmaruj kremem orzechowym i musem z truskawek (jeśli użyjesz mniejszej formy na przemian-E.)-odłóż dwie łyżki każdej z mas do dekoracji. Przykryj drugą bezą. Wierzch udekoruj resztą musu, truskawkami i orzechami włoskimi.

IMG_1804

Smacznego!

A ja biegnę znów do pracy… Dobrego popołudnia dla Tego, Kto tu zajrzy…:)

2 komentarze:

  1. Ślinotoku dostałam od tych słodkich wspaniałości.
    Chyba nie wytrzymam i jutro (a właściwie dzisiaj ;) ) coś upiekę
    Pozdrawiam o świcie

    OdpowiedzUsuń
  2. Penelopo Droga! Ja już znam Twoje możliwości...:) Wierzę, że tak będzie. Czy Ty wiesz, ze Twoje marchewkowe czeka u mnie w kolejce? Niestety "czeka", bo o ananasie zapominam. Teraz owoce, to MUSI poczekać cierpliwie. Pozdrawiam i ja już nie o takim świecie:)

    OdpowiedzUsuń